Wachten, wachten, wachten...

10 mei 2018 - Palermo, Italië

Vanochtend om half tien uit ons huis in Piedimonte Etneo vertrokken voor de laatste etappe op Sicilië. Terug naar Palermo. In eerste instantie wilden we de snelweg langs de kust in het noorden nemen, maar omdat je op die weg meer in tunnels rijdt dan dat je ook daadwerkelijk de kust ziet, hebben we besloten om via Catania door het binnenland te rijden. Dan zie je teminste nog wat onderweg.

Zeker 100 kilometer lang hebben we de Etna kunnen zien. Eerst de hele tijd rechts van ons en later achter ons. De besneeuwde top was - afgezien van de rook die eruit komt - wolkenvrij en goed zichtbaar. Ik heb er tientallen foto’s van gemaakt. Maar niet alleen van de Etna, de landschappen waren werkelijk schitterend!

Halverwege kwamen we langs een grote outlet à la Bataviastad en omdat we zeeën van tijd hadden, zijn we gestopt om nog even te shoppen. Altijd leuk met hele andere merken dan bij ons hoewel de outletkleding van Gucci, Versace of Prada meer kost dan onze salarissen toelaten....

Verder dan maar naar Palermo waar we na nog een stop bij een tankstation met hele mooie cactussen of moet ik zeggen cacteeën (tijd doden) om 16.00 uur aankwamen. Veel te vroeg want de veerboot naar Genua gaat pas om 23.00; inchecken vanaf 21.00 uur. Wachten dus. Het verkeer viel dit keer 100% mee maar misschien komt dat omdat Giel inmiddels rijdt als een echte Siciliaan..... lekker assertief of zullen we zeggen een beetje asociaal. Hoe het ook zij, de haven was snel gevonden en een parkeerplek ook dus zat er weinig op dan te wachten.

We zijn nog even de stad ingelopen en hebben wat winkels bekeken. Om half acht zou onze boot aankomen en dus hebben we rustig op een bankje zitten wachten en de tijd gedood met het bekijken van mensen, altijd leuk.

Inmiddels is het half tien en nu pas komen er auto’s van de boot. Wij staan netjes in rijen opgesteld en wachten, wachten, wachten..... Je moet je er maar gewoon aan overgeven anders word je gek. Het gaat hier allemaal zo ontzettend inefficiënt.

Je koopt online een ticket. Klaar denk je, dan kun je snel de boot op. Fout gedacht. Je komt aan bij de haven en moet eerst een parkeerplek zoeken. Vervolgens moet je het kantoor van de rederij zoeken en je online ticket om laten zetten in ECHTE tickets, samen met nog honderden anderen die ook allemaal dachten snel online te boeken, en je paspoort laten zien. Vervolgens de auto ophalen, parkeergeld betalen en door de slagboom van het parkeerterrein, maar niet voordat je boottickets uitvoerig zijn gecontroleerd. Hup naar de boot rijden. Voordat je dat terrein opmag, weer tickets controleren + paspoorten + aanwijzingen opvolgen. De hele procedure beslaat dik 2 uur en in de tussentijd is de boot nog niet eens gelost! Om gek van te worden, maar nee, we zijn nog in vakantiemodus dus we blijven rustig.... wachten. De boot moet eigenlijk om 23.00 vertrekken maar ik denk niet dat ze dat halen, dus wachten we nog wat langer...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade