Dag 1 Julianadorp - Lübeck-Travemünde

31 juli 2017 - Lübeck-Travemünde, Duitsland

We staan netjes in de rij te wachten om de boot op te mogen rijden. Het schip van Finnlines, de Finnlady ligt verderop afgemeerd. Het is hier een bonte verzameling van natonaliteiten, Duits, Nederlands, Tsjechisch, Oostenrijks om er maar een paar te noemen. Verderop wordt in de achterbak van een pickup truck viool gespeeld. Heel aanstekelijk en de sfeer is uitstekend. Over een klein halfuur mogen we aan boord.

We zijn vanochtend vertrokken voor de eerste rit van pakweg 520 kilometer.  De auto volgestouwd met 'noodzakelijke zaken'  zoals kleding voor warm én koud weer, paraplu's en anti-mug want dat schijnt in Lapland een eerste levensbehoefte te zijn en natuurlijk een voorraad alcohol (beter mee dan om verlegen...). We hebben ons prima vermaakt onderweg. Het was met een graadje of 25 prima reisweer en de tocht verliep voorspoedig. Onderweg mooie wolkenluchten gespot (Jannie), maar ook verschillende dieren (vooral Giel). Een greep uit het aanbod: ooievaars, maar liefst 8, verschillende roofvogels, een ree én een knalgele citroenvlinder.

Het stadje Lübeck bekeken (heel aardig) en omdat het nog veel te vroeg was om naar de Skandinavienkai (de veerhaven) te rijden, even in Niendorf bij Travemünde bij het strand geweest, alwaar we overheerlijke, koude alcoholische versnaperingen hebben genuttigd en ons de Jägerschnitzel prima hebben laten smaken.

Nu mogen we zo de boot op waar om 0.00 uur de bars open gaan haha. Nou, nog eentje dan voordat we gaan slapen