Giel en Jannie naar het diepe Zuiden

20 april 2018 - Julianadorp, Nederland

reis Sicilië

Nog minder dan een week, dan gaan wij weer op reis. Gingen we vorige jaar naar het hoge Noorden, dit keer gaan we naar het diepe Zuiden. Naar Sicilië welteverstaan. We hebben er onwijs veel zin in en zijn allebei echt aan vakantie toe, al zal er van luieren geen sprake zijn. Voor ons geen all-inclusive resorts, maar karakteristieke B&B's en vakantiehuisjes.Op ons lijstje staan heel veel dingen die bekeken en vooral beleefd moeten worden.

Zoals: Marsala met zijn zoutpannen, karakteristieke molentjes en natuurlijk de Marsala wijn, Agrigento met de Valle dei Templi en vlak daarbij de Scala dei Turchi. Syracuse met zijn Necropolis en het Griekse amfitheater. Het barokke zuid-oosten van Sicilië met zijn overdadige bouwstijl. De Alcantara vallei, Taormina, Erice en natuurlijk de Etna; de vulkaan waarvan ik (Jannie) stiekem hoop dat zij - een beetje - uitbarst voor spectaculaire foto's, en de Eolische (vulkanische) eilanden net boven Sicilië die we aan willen doen.

Kortom te veel om op te noemen en dan heb ik het nog niet eens over het fantastische eten; het ijs dat op Sicilië geserveerd wordt op brood, of de groene croissantjes die ze op de noordkant van de Etna bakken met de - heb ik gelezen - lekkerste pistachenootjes ter wereld...

We gaan met de auto; pakken in Genua de veerboot naar Palermo en trekken vervolgens in 12 dagen het hele eiland rond. Het mag duidelijk zijn; we hebben er zin in!

1. Sandra Schep:
    20 april 2018
    Wat een bofferds zijn jullie. 💗Ben benieuwd naar de verhalen en foto's. Geniet ervan. 😘
  2. Manie:
    27 april 2018
    Fijne vakantie saampjes en geniet ervan, goeie reis die voorzichtig, dikke kus van ons😚😚😚