Op jacht naar het noorderlicht

3 februari 2019 - Julianadorp, Nederland

Nog twee weken, dan gaan we weer op reis. Voor de tweede keer naar Noord Scandinavië, naar de eilandengroep de Lofoten voor de Noorse kust; volgens mij het allermooiste landschap ter wereld en het absolute walhalla voor landschapsfotografen. We zijn anderhalf jaar geleden in augustus voor het eerst op de Lofoten geweest, maar troffen het tijdens die twee dagen niet met het weer. Of dat in februari anders zal zijn, is overigens maar zeer de vraag, maar we hopen op blauwe luchten met wolken overdag en wolkeloze luchten 's nachts :)

Op maandag 18 februari vliegen we van Schiphol eerst naar Oslo en vervolgens verder naar Evenes, in het noorden van Noorwegen. Vandaar reizen we met een huurauto door naar Svolvær op de Lofoten. In Svolvær blijven we zes dagen, waarna we voor drie dagen doorreizen naar Andenes op het eiland Vesterålen. We besluiten onze reis in Lødingen vlakbij een natuurpark, waar we nog twee dagen blijven voordat we vanuit Evenes terugvliegen naar huis.

Aanleiding voor de reis is onze langgekoesterde wens om het noorderlicht te zien én te fotograferen. Maar we willen meer dan dat. Svolvær wordt de uitvalsbasis voor - naar we hopen-  vele fototripjes langs schilderachtige plaatsjes, adembenemende vergezichten en overweldigende arctische landschappen. Ook willen per RIB-boot het Trollfjord verkennen en onder meer zeearenden zien. Vanuit Andenes hopen we op zee orka's en bultruggen te spotten en als je naar het hoge noorden gaat, mag een huskysafari natuurlijk niet ontbreken.

We hebben er ontzettend veel zin in en zullen via deze blog verslag doen van onze belevenissen. Volg ons via facebook of meld je aan via e-mail; je ontvangt dan een mailtje als er een nieuw verhaal is geplaatst.

Groetjes, Jannie en Giel

1. Karin:
    3 februari 2019
    Ja, ik wil graag weer meelezen! Leuk!
  2. Jaap:
    3 februari 2019
    Top man,graag lezen we met jullie mee.goede reis iniedergeval.
  3. Jacqueline de Graaf:
    3 februari 2019
    Leuk Jons ik lees graag mee.
  4. Ton van Bakel:
    3 februari 2019
    Hallo Jannie en Giel, we gaan jullie zeker weer volgen, alvast een mooie vakantie toegewenst!
  5. Greetje Jorna:
    5 februari 2019
    Alvast een goede reis gewenst en ik hoop voor jullie dat de weersomstandigheden het mogelijk maken mooie foto’s te maken en volop te kunnen genieten van de geplande activiteiten.